سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام جمعه پردیسان: اوکراین درس عبرتی برای اعتمادکنندگان به غرب

 

 

به گزارش پردیسان نیوز به نقل از شهرپردیسان، حجت الاسلام و المسلمین حامدی، امام جمعه پردیسان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مورخ 6 اسفندماه 1400 با اشاره به دستاوردهای سفر رییس جمهور به قطر گفت: قطر از طریق محاصره توسط عربستان به چالش کشیده شده بود و لذا به دنبال تقویت راه‌های زمینی خودش است. امیدواریم خیرات و برکات این سفر برای کشور ما زیاد باشد.

 

وی با اشاره به درگیری روسیه و اوکراین گفت: اوکراین خودش با دست خودش خلع سلاح شد و فریب خورد. هر کس به غرب و مخصوصا آمریکا اعتماد کند عاقبتش همین است. در عراق و افغانستان نیز همین کار را کردند.

 

امام جمعه پردیسان افزود: ما هم توافقی با غرب کردیم و به تعهدات عمل کردیم، اما آنها عمل به تعهدات نکردند. اگر بخواهند یک ساعته توافق حاصل میشود اما جنگ رسانه‌ای آغاز کردند و بازی را به افکار عمومی کشانده‌اند. آنها مبخواهند به افکار عمومی القا کنند که ایران به مذاکره تن نمیدهد و اهل توافق نیست.

 

خطیب پردیسان با اشاره به آزادسازی سواحل توسط دولت گفت: این بحث باید جلوتر از اینها انجام می‌شد، چون ماده‌ای قانونی در برنامه چهارم توسعه بود. این حرکات سطح توقع را از دولت بالا می‌برد. ما انتظار داریم کشور معطل برجام نشود و در دیپلماسی تحرک خوب داشته باشیم. در برخی امور مثل نظارت در بازار و کنترل قیمت‌ها مردم توقع دارند. در بحث‌هایی مثل فضای مجازی و خودروسازی مافیاهای متعددی وجود دارد. این مسائل مورد انتظار ماست.

 

حجت الاسلام و المسلمین حامدی با اشاره به بحث‌های مرتبط با طرح صیانت گفت: غربی‌ها در این مسئله فضاسازی کردند. همه وفاق دارند که فضای مجازی یله و رها آسیب‌زاست. حاکمیت باید در آن ورود داشته باشد. فضای مجازی در اختیار. عده‌ای خارج از کشور و فضای واقعی در اختیار حاکمیت است. این دوحاکمیتی یعنی نقض حاکمیت ما. مسئولان باید مسائل را شفاف کنند و آنچه به صلاح است انجام دهند.